Instrukcja montażu silnika po regeneracji.
1. Przygotowanie do montażu silnika:
- Testy wtryskiwaczy i turbosprężarki: Przed montażem silnika należy przetestować wtryskiwacze oraz turbosprężarkę na stanowisku testowym. W przypadku negatywnych wyników należy wymienić te elementy na nowe.
- Paliwo, olej i płyn chłodniczy: Upewnij się, że używasz paliwa, oleju i płynu chłodniczego zgodnych z zaleceniami producenta pojazdu.
- Kolektor wydechowy i ssący: Przed montażem dokładnie sprawdź i wyczyść kolektory.
- Kanały olejowe: Dokładnie wyczyść kanały doprowadzające olej do silnika, aby zapewnić prawidłowy przepływ oleju.
- Filtr cząstek stałych: Przed montażem upewnij się, że filtr cząstek stałych (FAP) jest w dobrym stanie technicznym.
2. Wymiana kluczowych elementów:
- Chłodnica oleju: Należy wymienić chłodnicę oleju na nowy element.
- Termostat: Wymień termostat na nowy, aby zapewnić prawidłową regulację temperatury silnika.
- Pompa wody: Wymień pompę wody na nowy element, aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia i zapobiec przegrzewaniu się silnika.
- Filtr paliwa: Zainstaluj nowy filtr paliwa.
- Filtr oleju: Zainstaluj nowy filtr oleju.
- Filtr powietrza: Zainstaluj nowy filtr powietrza.

3. Ważne czynności podczas montażu silnika:
- Intercooler: Przed instalacją silnika dokładnie wyczyść intercooler, aby usunąć zanieczyszczenia, które mogłyby wpłynąć na działanie układu chłodzenia powietrzem.
- Chłodnica płynu chłodzącego – dokładnie wyczyścić zewnętrzną część zanieczyszczeń (brud, piasek) lub wymienić na nową
- Uszczelki: Wszystkie uszczelki muszą być nowe i oryginalne, aby zapewnić szczelność montowanych elementów.
4. Kluczowe kroki podczas montażu silnika:
- Smarowanie silnika: Używaj oleju o jakości i ilości zalecanej przez producenta, aby zapewnić odpowiednie smarowanie i ochronę silnika.
- Dokumentacja montażu: Podczas pierwszego uruchomienia silnika, zmierz ciśnienie oleju przy użyciu manometru i zarejestruj ten proces, aby upewnić się, że wartości są zgodne z danymi producenta. Pomiar należy powtórzyć na rozgrzanym silniku przy temperaturze 90°C.
5. Pierwsze uruchomienie i kontrola:
- Przed pierwszym uruchomieniem silnika wykonaj jego odpowietrzenie.
- Po zakończeniu montażu, wykonaj pierwsze uruchomienie silnika, jednocześnie monitorując parametry takie jak ciśnienie oleju i temperatura pracy.
- Upewnij się, że silnik działa płynnie, bez nieprawidłowych odgłosów czy wycieków, a wszystkie układy są odpowiednio podłączone i sprawne.
6. Regularna konserwacja:
- Wymiana oleju i filtra oleju po przejechaniu 1000 km: Po pierwszym przebiegu 1000 km wykonaj wymianę oleju oraz filtra oleju, aby usunąć zanieczyszczenia, które mogły pojawić się po pierwszych godzinach pracy silnika.
- Wymiana oleju i filtrów co 10 000 km: Pamiętaj o regularnej wymianie oleju i filtrów co 10 000 km, aby utrzymać silnik w optymalnym stanie technicznym.

Instrukcja montażu silnika po regeneracji.
Wykonanie wskazanej konserwacji musi zostać potwierdzone przez warsztat samochodowy za pomocą sporządzonej dokumentacji fotograficznej lub wystawionej faktury za wykonaną usługę.
Przestrzeganie powyższych kroków podczas montażu silnika pozwoli na zapewnienie jego prawidłowej pracy i długiej żywotności.
Instrukcja montażu silnika po regeneracji – JAMILO Milena Ochowiak
Szukasz ekspertów, którzy z pasją i precyzją zajmą się Twoim BMW? Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc. Jesteśmy gotowi zapewnić najwyższy standard obsługi.
JAMILO Milena Ochowiak
63-041 Chocicza, Chromiec 57
+48 602-409-698
lub napisz do nas korzystając z formularza kontaktowego